22 Temmuz 2010 Perşembe

Naneli Limon Suruplu Limonata (Mint Lemonade)

Yaz ayinin sicak gunlerini yasadigimiz su siralar serinlemek icin harika bir tat hele birde naneli olunca resmen mentol havuzu gibi :)))

afiyet olsun.






















 Naneli Limon Şurubu icin malzemeler:

Yaklaşık 2.5 su bardağı şurup için:
  • 2 su bardağı nane yaprağı (ben ufak boy bir demeti saplarıyla birlikte kullandım) 
  • 2 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 limonun kabuğu, rendelenmiş 
Naneli Limonata icin malzemeler:(6 Bardak icin)
  • 2 su bardağı naneli limon şurubu (tarif ustte)
  • 2 su bardağı soğuk su
  • 2 su bardağı buz (bardaklar için de ekstra)
  • 1 + 1/4 su bardağı taze sıkılmış limon suyu

 Naneli Limon surubunun yapilisi:
  • Su, şeker ve limon kabuğunu orta boy bir tencerede kaynama noktasına getirip şekerin tamamı eriyene kadar karıştırın.
  • Ateşten alıp yıkanmış nane demetini içine koyun, kapağını kapayıp soğumaya bırakın (yaklaşık 1 saat).
  • Bir süzgeçten geçirdiğiniz şurubu şişeleyip buzdolabında saklayın (yaklaşık 5 gün tazeliğini koruyacaktır).
Naneli Limonatanin yapilisi:
  • Bütün malzemeleri büyük bir sürahide karıştırıp yarısına kadar buz doldurulmuş bardaklarda servis edin.

3 yorum:

  1. kokusu burnuma geldi taaa :)
    yazin o sicaklarda buz gibi limonada harika olur
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  2. ne guzel kokuyor degilmi?:)

    hemde ne harika oluyor sicaklarda bir bardak almazmisin canimin ici?

    optum sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  3. gezinirken rastladım size .. bende bunun benzerini konsantre olarak buzluk poşetlerine pay ediyorum yazın o fena sıcaklarda nasıl bir makbul içeçek oluyor.. ikram ettiğim herkes ikişer bardak içer. www.gulsenkisa.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Gonlumun sakinleri hosgeldiniz....
Guzel gonlunuzden gelen ve yapilan her bir yorum benim icin cok kiymetlidir.
Dua ve sevgilerimle....